22 Haziran 2010 Salı

Aman geri kalma sony

Teknolojinin gidişatını izlerken kendimi bilimkurgu filmlerinin ortasına düşmüş yeşilçam figüranı gibi hissediyorum. Daha faksı bile çözebilmiş değilim. Nasıl oluyor da benim burdan yazdığım yazıyı sen ordan alıyorsun kafam almıyorken bi de lcd tvsi çıktı. hadi tüplüyken o arkadaki çıkında bi olay var, görüntüler orda harmanlanıyor falan diye bi açıklama bulmuştum. Ama tüpsüzler çıktı bende akıl sağlığı kalmadı. Arkası da düz nerden geliyor bu görüntüler? Sonra blenderdan başladı aha noluyo bıçakla keserdik derken mutfak robotu ordan da memikli mimikli duygusal geyşa robotlara kadar vardı iş. Zaten kadın nüfusu patlaması yaşanırken bir de robot rakipler çıktı piyasaya.  Hem de çekik gözlü, siyah saçlı, beyaz tenli en japonundan..

Şimdi bunlar sadece başlangıç. Bu teknoloji çılgınlığı vantilatörle başladı, atom, hidrojen bombasına kadar gitti.. Arada bi bağ olduğunu kimse inkar edemez. Altı üstü pervane dediğimiz ve yerine klimayı koyduğumuz bu icat, bu kadar büyük sonuçlara yol açtıysa ipad nelere yol açacak diye düşünmek bile tüylerimi diken diken ediyor.

Bütün bunlar yetmezmiş gibi, üç boyutlu dev projektör gösterileri moda oldu. Şimdi de Sony Madrid katılmış furyaya.. İçim ezilerek izledim. Bunları bilgisayarımın kuş kadar ekranından izleyip bu kadar afallayabiliyosam canlısını izlesem bağıra bağıra kaçar, kafama hunimi akıp "kaçın kaçın dev vinçler dünyayı ele geçirmeye geldi" diye rezil olurdum. Böyle bilimkurgu olaylarının canım ülkemde yapılmaması beni çok bahtiyar ediyor. Ama orada bi yerde, huzurlu odamın dışında böyle neidüüü belirsiz olaylar var ve uykularım kaçıyor. Tatlı rüyalarım kapının açılıp karanlık güçlerin odama sızması korkusuyla korkunç kabuslara dönüşüyor..

Neyseki bu akşam 6.30 sularında psikologa başlıyorum. Sonra unutmiyim diye sorunlarımın bi listesini yapmıştım. Bunu ilk sıraya ekliyorum. Nitekim bu sadece benim değil, bütün insanlığın sorunu. Alın gözlerinizle görün...






Madrid, 22 May 2010 - Projection on building for Sony - Event: Final Champions League 2010 - Venue: Colegio San Augustin from NuFormer Projection on Vimeo.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder