26 Kasım 2010 Cuma

Halkı örgütleme denemeleri volum 2


Yine bir isyan gününde karşınızdayım. Bu sefer konumuz kölecilik. 21. yyda kölecilik mi kaldı demeyin. oturun düşünün bakiyim bedavaya eşşekler gibi çalıştırdığımız, üzerinden milyon dolarlar kazanıp kendilerine sadece bir lokma yemek verdiğimiz, çoğu zaman iş kazasıyla ya da açlıktan ölen köleleri düşünün.

Geçenlerde annemler yeni bir balcı keşfetmişler, ama bal dediğime bakmayın altın fiyatına satıyolarmış. hatta bu işin karaborsası bile varmış. ben de oturdum düşündüm. bu balı o zavallı arılar kan ter içinde çalışıp, o dağ senin bu bayır benim aç bilaç dolaşıp yapıyorlar da karşılığında ne alıyorlar diye... malum bu karaborsada altın fiyatına satılan, iyisini alabilmek için mafyayla derin ilişkiler içine girmek zorunda olduğumuz bi sektör bal sektörü. peki arıların karı ne?

Cevap veriyorum: hiç-bir-şey! o zavallı masum yaratıklar, sen git kışın aç kalmamak, yeni doğmuş bebesini beslemek, savaş günlerinde depolarında 2 gıdım aş bulundurmak için kendilerini parala, sonra bir miguel gelsin seni köle isuara gibi kullansın! üstelik aynı kölecilik sisteminde olduğu gibi, bu miguel isuara'yı kapasitesinin üstünde çalıştırıyor ki yıl sonunda en iyi karı elde etsin. Şöyle ki:

Arılar aslında sadece kışın kendilerine yetecek kadar bal üretirler. ama iç güdüsel olarak boş buldukları petekleri mutlaka doldururlar. doğada peteklerini kendileri yaptığı için bu sorun olmaz; çünkü küçücük bir petek yapar, bunu yavaş yavaş doldururlar. Tabi aç gözlü hain miguel bu küçücük petekle yetinemeyeceğinden hayvanın önüne kapasitesinin çok çok üstünde devasa petekler koyar ve zavallı İsuara bunları doldurmak için götünden ter aka aka koşturur ki çiçek bulsun. Yiyeceğinden de değil ha! hepsini de doldursa kuş kadar yer yavrucak. o da hain miguel önüne koyarsa! bebeleri kışın aç kalır, telef olur. nice yuva yıkılmıştır bu sefalette ama ağızlarını açıp vız diyemezler, yoksa yerler zehiri. işte böyle acıklı bir hikayeleri var ama bir türlü örgütlenip seslerini duyuramıyorlar.

Ben buradan bütün isuarala sesleniyorum: Gelin kanat kanata verin, emeğinizi bu zorba miguellere kaptırmayın! onlarda böcek ilacı varsa sizde de iğne var, iman gücü var. 21. yy ortasında köleciliği durduralım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder